9 клас

Тема: Програмне забезпечення.Операційні системи.

Опрацювати презентацію Програмне забезпечення

-Виконати вправи, подані нижче:




Тема: Практична робота 1. Архівування та розархівування даних

- Опрацювати матеріал за цим посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1GnogEiqVIfbqC-IFEZeGDC3-Gafs7XYI/view?usp=sharing

-Виконати практичне завдання :

  1. Завантажте архів "Історичні пісні" та розархівуйте його у папку "9 клас". Запишіть розмір архіву та отриманої папки.
  2. Завантажте текстовий документмалюнок та звуковий файл. Заархівуйте кожен файл окремо методом RAR та ZIP. Запишіть початковий розмір файлів та розміри архівів.
  3. Завантажте файл. Заархівуйте завантажений файл, розділивши на томи розміром 5 Мб. Запишіть скільки отримали томів і якого розміру.
  4. Зробіть висновок до практичної роботи. Результат надіслати на адресу mariapanas04@gmail.com

Тема: Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп'ютерних системах. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті.

Тема:  Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки.

Тема:  Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.


Тема:  Практична робота 2

«Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера». 

  1. Переглянь відео
  2. Кросворд
  3. Вправа "Безпечний Інтернет"
  4. Завдання. Написати електронний лист на адресу вчителя з відповідями на такі питання.
    • Які можливості налаштування безпеки має Google Chrome?
    • Як вимкнути потенційно вразливі компоненти браузера?
    • Що таке файли cookies? Навіщо їх видаляють?
  5. Пройти тест На урок, код доступу 5489652

Тема:  Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

-Опрацювати презентацію1

-Опрацювати презентацію2

Тема:  Додавання тривимірних примітивів.

-Переглянути презентацію, Презентація
-Переглянути відео

Завдання на п'ятницю 23.10 та понеділок 26.10.


Тема:  Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів.

-Переглянути відео 

Тема:  Екструдування форми об'єкта.

-Переглянути відео 



Тема:  Графічні текстури.

Тема:  Анімація.

Тема:  Рендеринг тривимірної сцени.

Тема:  Абсолютні й відносні посилання на комірки


Тема:  Призначення та використання основних функцій табличного процесора


Тема: Призначення й використання логічних функцій табличного процесора. Умовне форматування.


Вправи

https://learningapps.org/1618538

https://learningapps.org/4275094

Тема: Розв'язування  задач на обчислення

-Виконати завдання практичної роботи за цим посиланням:

 Практична робота 3

Тема: Використання математичних, логічних та статичних функцій табличного процесора

-Виконати завдання практичної роботи за цим посиланням:



Завдання на час дистанційного навчання.

Тема: Поняття бази даних і систем керування базами даних,  їх призначення.

-Переглянути відео
-Опрацювати презентацію
-Виконати вправу



Тема: Реляційні бази даних, їх об'єкти.

    В основі реляційної моделі лежить поняття відношення. У реляційній моделі відношення оформлені у вигляді двовимірних (тобто звичайних) таблиць. Двовимірні таблиці складаються з рядків, що називаються у термінології баз даних записами, і стовпців, що іменуються полями. Спільне для таблиць поле називається ключовим: для кожного запису воно набуває унікального значення. Ключове поле – поле з унікальними значеннями, які ніколи не повторюються. Використовується для ідентифікації кожного запису, а також для зв'язування таблиць, пошуку даних у таблицях, для складання запитів з декількох таблиць.
    Системи управління базами даних (СУБД) – це програмні засоби, за допомогою яких можна створювати бази даних та виконувати опрацювання вміщених даних.
MS Access – це система управління базами даних, призначена для зберігання й організації даних, вибірки та керування ними.
    Програма підтримує роботу з такими типами даних (рис. 42):


Текстові — для запису даних у вигляді одного рядка алфавітно-цифрових комбінацій (тексту) довжиною до 256 символів.
Поле MEMO — для запису даних у вигляді багатьох рядків алфавітно-цифрових комбінацій (тексту), довжиною до 65 535 символів.
Числовий — для запису даних у вигляді числа будь-якого типу (програмою пропонується широкий вибір форматів для запису чисел: ціле, дійсне, дробове, з плаваючою комою тощо).
Дата/час — для запису даних у вигляді дат і/або часу (програмою пропонується широкий вибір форматів для запису дат та часу).
Грошовий — для запису даних у вигляді числа в грошових одиницях (програмою пропонується широкий вибір форматів для запису у доларах, гривнях або будь-якій іншій поширеній валюті).
Лічильник — для запису даних у вигляді числа, що вводиться автоматично (з уведенням кожного нового запису таке число нарощується на 1).
Логічний — для запису даних у вигляді логічного виразу, що може набувати одного з двох значень true (істина) або false (хиба) і застосовується в логічних операціях. Довжина такого поля — 1 байт.
Поле об'єкта OLE — для запису даних у вигляді об'єктів, які можуть містити файли малюнків, звукові файли, файли відео-кліпів тощо.
Гіперпосилання — для запису даних у вигляді посилання з одного об'єкта на інший (гіперпосилання може вказувати на веб-сторінку, адресу електронної пошти, зовнішній файл з документом Microsoft Office. Наприклад, файли таблиць MS Excel, файли документів MS Word).




Тема: Ключі й зовнішні ключі. Зв'язки між таблицями і записами

Презентація

«Один-до-одного» (записують: 1 → 1). За відношення «один-до-одного» кожний запис з однієї таблиці може мати не більше одного зв'язаного запису з іншої таблиці, і навпаки. Такий зв’язок встановлюють тоді, коли обидва зв’язуваних поля є ключовими (тобто такими, що однозначно ідентифікують запис).

«Один-до-багатьох» (записують: 1 → È). За відношення «один-до-багатьох» кожному запису з однієї таблиці можуть відповідати кілька записів з іншої таблиці, але не навпаки! Відношення «один-до-багатьох» створюється в тому випадку, коли тільки одне з полів є полем первинного ключа.

«Багато-до-багатьох» (записують: È → È). За відношення «багато-до-багатьох» одному запису з однієї таблиці можуть відповідати кілька записів з іншої таблиці, та навпаки (можна вважати, що відношення «багато-до-багатьох» фактично є двома відношеннями «один-до-багатьох» із певною додатковою таблицею, первинний ключ якої складається з полів двох інших таблиць).


Практична робота1

 

Завдання

 

Алгоритм виконання завдання

1. Створіть БД «Бібліотека».

1. Запустіть програму MS AccessПуск/Програми/ MS Access.

2. Виберіть Нова база даних.

3. Укажіть папку, у яку будете зберігати вашу базу даних.

4. Укажіть ім'я БД «Бібліотека».

5. Натисніть кнопку Створити.

 

2. Створіть таблиці «Автор» й «Книги».

Книги (Код книги, назви полів: Назва, рік видання, ціна, кількість, наявність).

Автор (Код автора, назви полів: Прізвище, Ім'я, Рік народження, адреса).

1. Перейдіть на вкладку «Таблиці».

2. Натисніть кнопку Створити у вікні БД.

3. Виберіть варіант «Конструктор».

4. У поле «Ім'я поля» уведіть імена полів.

5. У поле Тип даних уведіть типи даних відповідно до додатка.

6. Властивості полів задайте в нижній частині вікна.

3. Задайте зв'язку між таблицями.

1. Відкрийте вікно діалогу «Схема даних», виконавши команду Сервіс/Схема даних.

2. У  діалоговому вікні додайте ваші таблиці, вибравши з контекстного меню «Додати таблицю».

3. Виберіть поле «Код автора» у таблиці «Автор» і перемістите його за допомогою миші на поле «Код автора» з таблиці «Книги».

4. У діалозі «Зв'язку» перевірте правильність імен полів, що зв'язують, і включите опцію Забезпечити цілісність даних.

5. Нажмите кнопку Створити.

4. Заповните таблицю «Автор».

1. Відкрийте таблицю Автор подвійним щигликом.

2. Заповнюйте таблицю відповідно до імен полів.

5. Заповните таблицю «Книги».

1. У таблиці Книги в поле Код автора поставте значення коду автора з таблиці Автор, що відповідає імені потрібного вам автора.



Практична робота2

Тема: Введення та виведення табличних величин




Вправа3

Тема:  Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. Елемент керування «багаторядкове текстове поле».


Тема:  Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

Вправа 1. Середнє значення

Складіть проект Середнє для обчислення середнього значення десяти дійсних чисел з діапазону 9,0-10,0, отриманих у ході деякого експерименту.

Завдання на с. 123 підручника





Вправа 2. Сума додатних елементів таблиці

Створіть програму для знаходження суми додатних елементів заданої таблиці.

-2,5

5,4

7,8

-4,9

5,0

7,1

-3,7

-2,8

6,2

3,4

2,1

1,5

-8,1

-6,7

-3,4

4,8

Завдання на с. 125 підручника

Вправа 3. Кількість елементів

Створіть програму для знаходження кількості елементів лінійної таблиці з 10 цілих чисел, які дорівнюють її першому елементу.

Завдання на с. 126 підручника

Тема:  Практична робота 6.

Тема:  Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента.

У таких задачах використо­вують цикл while та виконують такі дії:
  1. Уводять спеціальну логічну величину — прапорець, призначення якої полягатиме в тому, що її значення зберігатиме результат наявності чи відсутності такої величини в таблиці. Початкове значення цієї величини — false, яке означає, що шукане значення поки що не траплялось у масиві.
  2. Переглядають усі елементи табличної величини, починаючи з першо­го, доти, доки не буде переглянуто всі елементи або знайдено елемент із потрібним значенням.
  3. Якщо елемент знайдено, то змінюють значення прапорця на true та пере­ривають виконання циклу. Нагадаємо, що для переривання виконання циклу використовують команду break.
  4. Здійснюють виведення результату залежно від значення прапорця.
Якщо потрібно не просто визначити наявність елемента, а його номер у масиві чи списку даних, то вводять змінну, наприклад flag, для фіксу­вання такого номера. Початкове значення змінній flag можна присвоїти  0 (у Free Pascal передбачено нумерацію елементів масиву з 1) або -1. Якщо елемент буде знайдено, тоді змінній flag присвоюють його номер. Тоді ця змінна може слугувати прапорцем завершення перегляду елементів: якщо flag>0 (Free Pascal) flag>-1 (Python), тоді виконання циклу зупиняють.


Тема:  Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук  елемента з найбільшим і найменшим значенням

Для того щоб зрозуміти, як відбувається пошук найбільшого елемента деякої табличної величини, уявімо себе на місці виконавця алгоритму.

Елементи табличної величини записані в пам'яті, доступ до комірок якої здійснюється за номерами елементів. Виконавець може одночасно відкривати доступ до однієї комірки.

Нехай задано лінійну таблицю з n цілих чисел.



Виконаємо такий алгоритм:

1)    прочитаємо з пам'яті перший елемент таблиці. Його значення дорівнює 5. Запам'ятаємо його як максимальне — надамо його значення величині max;

2)    прочитаємо другий елемент таблиці. Його значення більше за max, тому «забудемо» про попереднє значення й запам'ятаємо значення max=6;

3)    прочитаємо третій елемент таблиці. Його значення менше за max, тому можна приступати до наступного кроку без зміни значення max...

Продовжимо таким чином кроки алгоритму поки не будуть переглянуті всі елементи лінійної таблиці до n включно.

Пошук найменшого елемента масиву здійснюють за аналогічним алгоритмом, знаходячи відповідно елемент (min), який менший від усіх переглянутих елементів.



Дистанційне навчання

Тема:  Упорядкування даних в лінійній таблиці.

Завдання

Тема: Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці.


Завдання для Python 

Прошу результати надіслати на адресу mariapanas04@gmail.com  СЬОГОДНІ, попередні роботи теж чекаю!!!


Тема: Розробка програмного проекту.

Відео як виконувати




Задачі python

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.